Mi mester un auto

Bon nochi iedereen ,


Ben even gaan bloggen.. Het is hier half 8 en stort al weer helemaal in! De jetlag en 't weer zijn nog wennen, het is gevoels temperatuur 38 graden.. maar verder is het hier heeeeerlijk...

We hebben het best druk haha voor deze begrippen dan.. Vandaag even voor auto's gekeken. De huur auto had na 5 dagen al ene lekke band. Even langs de Quick fix Tire shop en voor 15 dollartjes een nieuw ventiel.. In mijn gedachten en mijn dromen rijd ik een echte stoere wagen iets zoals een pick up off jeep ofzo... Nou is dat dus nog een hele klus. Vandaag hebben we drie auto's bezocht. En ik zal jullie meenemen in de beleving.. 

1. Ford Explorer V8 4.6l automaat uit 2002.. 

2. Pick up Nissan Navara. uit 2012. 

3. Kia. Picanto uit 2012. 

 

Tja 3 hele verschillende auto's met allemaal z'n charmes en mindere kanten. Hierbij mijn(lees onze.. Is nog even wennen dat ik hier niet alleen ben) review. 


Auto 1. Tja wat een bak!! Automaatje met een Amerikaanse versnellingsbak ! Zoals in de films, 🤩.. De motor van een vrachtauto en zo klonk het ook. Geen hobbel of kuil is te veel. Het leek wel een tankwagen. Een stoere bak waar ik me helemaal in thuis voel natuurlijk. Oke.. de dakbekleding komt wel naar beneden, de airco is een BA airco ('Bonaire airco'.. lees alle ramen open & gas geven zorgt voor verkoeling) ..en in het laatste jaar heeft de eigenaar voor 3000 euro aan facturen voor reparatie uitgegeven maar er zit dus wel onder andere nieuwe banden, accu, Vsnaartje en linker spiegel op... De bak is zo groot dat inparkeren best lastig kan worden. Dit kan me dus elke week nieuwe spiegels kosten of spiegels van de andere bewoners.. Er staat al bijna 2 ton aan KM op. Ziet er onder de kap oud uit, maar de nieuwe onderdelen kan ik precies aanwijzen. 

En zoals Patrick zegt met een draaikolk in de tank weet je zeker dat je benzine kosten niet niks zullen zijn. 

Al met al ge-ni-ale auto. Waar je 7 personen in kwijt kan.. Nouja in Bonaire kan je er ook wel 10 kwijt denk ik. Maar goed hart en verstand? Gaan we weer.....


Auto 2: Nissan pick up, ook een lekkere stoere bak.. Reed erg lekker en soepel..  Iets nieuwere auto maar wel boven m'n budget. Roestige delen buiten, stoffig onder de kap maar wel netjes van binnen. Een diesel, goedkoop in benzine maar wat hier nog al kostbaar is in wegenbelasting.. Volgende deze fijne Amerikaanse man staat ie geregistreerd als benzine auto dus konden we dat gewoon weer doorgeven bij hét overschrijven. Dat scheelt 600 euro per jaar aan WB. Maar goed nu al het systeem frauderen, ben d'r net 'n paar dagen en wil toch graag langer blijven.. Helaas die vlieger gaat niet op... 


Auto 3: kia picanto van een man die zijn auto moet verkopen anders heeft hij geen geld voor het kind die op komst is.. Dan zou ik uit medelijden alleen al die auto van de beste man willen overkopen.. Maar ja daar kunnen Nederlanders nog wat van leren, je kunt niet ALLES hebben.. Soms moeten we kiezen. 

Leuk stoer interieur maar ook hier airco kapot en als je een hobbel raakt heb je een hernia voor 3 weken.. 


Zo heerlijk hoe dat hier op Bonaire gaat.. Ik kan alleen daar al zo van genieten... Gewoon zo a la Bonaire.. 


Al met al een auto zoeken was nog nooit zo makkelijk geweest...


Oké genoeg over auto's.. Vanmiddag gingen we snorkelen bij Bachelor beach een heerlijk stuk wit strand die continue overspoeld wordt met hemels blauwe zee zoals in de films.. Gesnorkeld en een gevlekte arendsrog gezien! Wat een mega beest echt zo gaaf!


Vanavond verse tonijn gegeten.. catch of the Day gehaald bij plaatselijke visboer. Heeeerlijk! 


Deze week al een hoop geregeld.. Ingeschreven bij IND zorg en bankaccount en crib nr aangevraagd.. 

Zondag verhuizen we naar ons nieuwe huisje. Ik zit hier nu zo lekker in de Watervilla dus wordt wel even wennen maar goed! Samen maken we er wat van, en maandag weeer aan het werk. Ook wel zin in na bijna 2 maanden niks gedaan te hebben!  

 

AYO! 




Catch of the Day a la 2 way
Catch of the Day a la 2 way
Reflectie foto! Hopi trots
Reflectie foto! Hopi trots

Reactie schrijven

Commentaren: 3
  • #1

    Anita (donderdag, 29 oktober 2020 09:10)

    Wat een heerlijk verhaal. Je kan altijd zo lekker schrijven� Succes met de auto’s en geniet nog even in de Watervilla samen. En voor maandag weer heel veel succes op je werk. Lieve groetjes uit Egmond binnen. ��

  • #2

    Els (donderdag, 29 oktober 2020 10:19)

    ik zie het al helemaal voor me . Die auto komt er wel, je moet nog even op zoek al zag ik je wel rijden in zo een grote bak. Hoe vind Patrick het tot nu toe ? Wel moeilijk wennen denk ?��
    Geniet nog maar even van jullie mooie stek , maar ook op je eigen andere stekkie gaan jullie wel wennen hoor . Zolang er maar airco is.� veel succes op je werk weer .
    Dikke knuffel .��

  • #3

    Bart (dinsdag, 10 november 2020 19:17)

    Wat een ongelooflijk mooie foto ( met die reflectie) ; daar mag je terecht super trots op zijn!