Bon Bini Back in the Nederlands

Bon Bini back in the Nederlands

Hey allemaal.. Wat een bewogen eerste week in Nederland..

Ik heb inderdaad veel bewogen! Althans ten opzichte van mijn bewegingen op Bonaire heb ik hier in 1 week al meer stappen gezet dan in 5 maanden daar...

In 1 van mijn laatste weken op Bonaire heb ik nog even het ziekenhuis vanaf de andere kant gezien.. Epeleptische aanval. De neurloog heeft een recept meegegeven en ik vroeg me af of dit wel geaccepteerd zou worden... Tja Nederland met zijn regels.. Hij zei zelfs dat hij wel eens op een bierviltje een recept had uitgeschreven en dat dit nog werd geaccepteerd.. Nou dat wilde ik het liefst proberen natuurlijk, maar toch maar veilig een papieren recept vanuit Bonaire meegenomen.. En wonder boven wonder werd het gewoon geaccepteerd dat was fijn! Dus ik zit 2 x daags aan de pillen.. Die de zelfde bijwerkingen kunnen hebben als een jetlag.. Dus ja 1+1 is dubbel zo veel last van alle jetlagklachten... Even ter info:

Een jetlag gaat vaak gepaard met de volgende klachten: ik zal eens even laten weten wat ik allemaal heb..

Vermoeidheid ✅
Hoofdpijn ✅
Misselijkheid ✅
Moeite met slapen ✅
Prikkelbaarheid ✅
Concentratieproblemen. ✅
Een verward gevoel ✅
Geheugenverlies ✅
Maag- en darmklachten (bijvoorbeeld diarree of obstipatie)❎
Uitdroging ✅ (vandaar die halve keelontsteking..) 
Opgezette benen en voeten ❎
Pijnlijke gewrichten ✅
Opgezette enkels❎
Veel zweten❎ 


gelukkig nemen de klachten geleidelijk af.


Maandag heb ik weer eens een lesje getennist... Nou dit ging best goed nog na 5 maanden te hebben stilgezeten. Ik had weinig hoop toen ik met de fiets naar de tennis reed en ik met 5 minuten mn tong op mn hielen had liggen.
Maar goed meteen woensdag weer een baantje gepakt met een vriend💪

Meteen de dag voor werk maar een Covid test afgenomen, ik dacht dan hoor ik er ook bij! Door de vrieskou hier/jetlag enzovoort mega keelpijn en verkouden! Zo dat was even lang geleden! Nou dus na overleg moest ik toch covid test doen.. 

Het boodschappen doen de eerste keer in Nederland! Hi-la-risch alles op voorraad en rennende mensen massas door de winkel.. Wist niet wat me overkwam! Bananen gekocht .. Op Bonaire moesten ze snel op met 1.5 dag rijp en bruin.. Hier zijn ze na 4 dagen nog steeds knoeperhard! Gebruik ze maar voor andere doeleinden.. (Bedoel anders dan door de yoghurt natuurlijk).. Bananenbrood bakken ofzo! 😜

Al een aantal vrienden weer gezien! Dat was heel erg fijn!! 😊 
Ik mis mijn matties op Bonaire ook nog erg en mis de warmte en de chillheid nu al intens.. Loop hier met SJALOM..

Het werken deze week was ook wel weer een beleving! Hoop gelopen veeeeel patienten! Je weet weer dat je in Nederland aan het werk bent als je geen tijd hebt om normaal te lunchen te drinken en te poepen! Heeeeel bizar!! 
Maar wel gezellig met collega's weer gelachen en gekletst.. Sommige zeiden OH lies je bent niks veranders heeeerlijk! 

Toch leuk om te horen dat ze blij ijn dat ik er weer ben! En ze vinden het ook jammer te horen dat ik waarschiinlijk terug ga om te emigreren naar Bonaire..

En actually ben ik best veranderd.. Paar vetrollen erbij.. M'n trotse 'Bonaire Buikje' .. En ben een stuk wijzer en een jaar ouder geworden .. Ik ben oprecht van mezelf gaan houden! Dat is wat waard hoor☺!

Maar nee inderdaad nog steeds dezelfde humor en gekkigheid! Dat raak ik ook nooit kwijt! Gelukkig😉

Mn motortje rijd ook weer als een zonnetje.. Helaas schijnt er al geen zonnetje meer sinds de dag dat ik hier landde ...! Friuu Friuuu heb ik het hele dag! En regen is niet mn beste vriend hier!

Toch wel blij om weer even terug te zijn en te genieten van wat NL te bieden heeft!

 🌂

Ayooo lieve volgers tot snel!

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Yessica (zaterdag, 04 juli 2020 11:30)

    Welkom terug Lies xx