Midlife crisis?

Bon nochi lieve volgers,


Alles nog gezond op deze 'goede vrijdag'?

Vandaag ben ik precies 3 maanden op het eiland. Time flies when youre.... tja.. Afgelopen week had ik even een dieptepunt. Vooral een emotioneel dieptepunt waarin ik me zorgen maakte over een hoop dingen waar ik niets aan kan veranderen en had ik zelfs een beetje heimwee. Is dit een midlife crisis? Ik denk namelijk dat het zo voelt. Twijfels over alles in het leven.. Is dit werk nog wel wat ik wil? Maar wat kan ik anders doen? Automonteur lijkt me wel wat, maar een opleiding weer.. Nee dank u! Enzovoort.


Ik hoop echter dat dit niet mn midlife crisis is anders wordt ik niet zo oud!😬

Ondanks dat het virus nog steeds niet hier is zijn nu echt bijna alle tentjes gesloten en gelden dezelfde maatregelen als in Nederland.


Voor het eerst dat ik langer dan 3 maanden weg ben.. En het voelt wel gek! Denk wel dat als er niks aan de hand was geweest in de wereld en het hier nog allemaal leuk was, ik ook helemaal geen moeite had gehad met het weg van huis zijn. Nu is het hier soms wat eenzaam. Maar goed het strand en de mooie omgeving en de kleuren van de lucht als de zon onder gaat geeft dan troost en probeer ik te relativeren.. Ik zit hier zo slecht nog niet..


Na een poging om verschillende bronnen te raadplegen over mijn terugkeer naar Nederland in juni werd ik niet veel wijzer.. Volgens KLM gaat er pas in juli een recht streekse vlucht vanaf hier naar Nederland. En het alternatief van begin juni via Curacao naar Nederland lijkt een optie, maar niemand weet of het ook daadwerkelijk door zal gaan.

Het werk is nog steeds wisselend qua 'drukte'.. Afgelopen week een leuke gemelli bevalling gedaan (tweeling bevalling), althans samen met leerling obstetrie verpleegkundige Sasha.

Wel echt mega veel werken.. Soms maar 1 dag vrij na een reeks van 5 diensten en dan moet ik er weer 5 ,avond dag nacht alle diensten. Maar goed het houdt je lekker bezig zeg maar!!


Op dit moment zit ik weer in de nachtdienst. Ik wilde heel graag nog bij de dierenopvang werken, maar dat werd helaas een beetje veel, elke keer maar 1 of 1.5 dag vrij en dan is het toch wel even lekker om helemaal niks te doen of lekker op het strand te chillen & mooie fotos  maken.. Ik was zo ontzettend blij met mn super maan😍. Zo leuk dat zelfs een vriend van me hem wilde bestellen om uit te vergroten als schilderij!


De buurman is van allerlei dingen aan het doen om het hier gezelliger te maken, hij heeft zijn oerwoud van boven naar beneden verhuist dus de tuin van mij en de buurvrouw staat vol met planten.


Ik voel me nu wel weer een stuk beter .. niet door dat oerwoud maar omdat ik zo'n dergelijk gevoel altijd wel weer te boven kom. En het is fijn om dit even aan jullie kwijt te kunnen!

Ik hoop dat ik jullie snel weer een hoop leuke dingen kan vertellen! Maar dit is nu eenmaal de realiteit!

Keep healthy iedereen!!!


Lieve groetjes,


De gevangene van Bonaire😉