Cor ø ina

Bon dia, Bon Siman,

Tja waar zal ik beginnen! Ik wil voor jullie proberen een heel positief bericht te sturen vanuit het nog altijd warme en meestal zonnige Bonaire! Vandaag is het wat regenachtig. Heerlijk voor de temperatuur en eindelijk een goede nacht geslapen!



Vorige week Corona ophehaald van het vliegveld... OH ik bedoel natuurlijk Corina.. Maar met haar komst hier begon de ellende alleen maar erger te worden in het buitenland en mijn hometown Nederland.. Alles op slot.. Van eerst de maatregelen in curacao, Aruba nu ook Bonaire waar de maatregelen getroffen zijn. Gelukkig voor Bonaire nog preventief, want er zijn hier nog geen corona gevallen gesignaleerd.. Alles gaat dicht.. 

Vliegtuigen komen er niet meer in.. cruise schepen komen niet meer aan.. Met zon 3000 toeristen per schip per dag zal hier de economie hard achteruit gaan. Vele mensen hier zijn best arm en hebben al 2 banen om rond te komen.. Maar ook hier sluiten souvernirwinkels en horeca gelegenheden.. Kun je nagaan hoe het op dit eiland zal zijn als het té lang gaat duren.. En als er wél besmettingen komen.. Wij hebben hier op het eiland maar 9 beademingsapparaten.. Ik ben een struisvogel ik kijk nooit het nieuws maar hier kom je niet meer onderuit.. Overal waar je komt hoor je men praten over corona.. Nederland vliegt niet meer hier heen.. Bonaire nog wel daar heen...Echter nu een shut down van 80-90% van het Nederlandse luchtruim waardoor de angst toch wel een beetje heerst dat Corina niet terug kan vliegen.. Vooralsnog is de vlucht niet gecanceld maar uit betrouwbare bronnen is de vlucht al met 30% overboekt..!


Een leuke meid die ik hier ontmoet heb zou 22 maart terug komen ... maar ook dat gaat helaas niet door... Vanavond wilde ik met Corina naar kampvuur avond.. En je raad het al...


Gelukkig hebben Corina en ik de eerste dagen nog een beetje als struisvogels geleefd en leuke chille dingen gedaan en veel gelachen!!! Maar nu komt toch het besef.. De wereld staat op zn kop..

Cindy mijn skatttie gaat ook 2 weken eerder weg omdat haar vader slecht ligt.. Toen ze me dat gister vertelde heb ik wel een traan gelaten! Tuurlijk moet zij bij haar vader thuis zijn! Maar wel erg jammer!!! Ik ga haar missen!


Ik hoop van harte dat er niet met mijn familie of vrienden iets gebeurd.. Want.. Ik kan niet terug! Maar daar denk ik niet te veel over na!


Het is een gek idee opgesloten te zitten op een eiland. Maar ik ga mijn werk als verpleegkundige voorzetten.. En mocht er bij ons op werk nood zijn zal ik me voor de volle 100% inzetten om mensen te redden..


Een positief berricht is niet gelukt, maar wel de status van mijn Bonaire avontuur!

Veel liefs en gezondheid toegewenst aan iedereen die ik ken!!


Dikke (hand)kus want tja 1.5 meter afstand

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Els (dinsdag, 17 maart 2020 10:10)

    Hoi Lisa
    Jeetje wat vervelend allemaal , zeker voor Corine . Ik besef nu dat we heel veel mazzel hebben gehad dat we nog bij jou zijn geweest , maar zeker ook omdat wij nog zonder problemen naar huis konden . Ik hoop voor Corine , haar man en kindjes dat ze nog mee terug kan. Het is een hele gekke en enge wereld . En ik hoop voor iedereen dat het goed gaat met allen idee ons lief zijn . Sterkte voor iedereen . ��