Op de helft, of toch niet?

Bonnochi!


Wauww inmiddels al bijna 6 weken op het eiland! Dat zou betekenen dat de helft van mijn tijd er op zit... Whaaaaa dat gaat veels te snel.. Nou ik zal jullie vertellen: gelukkig is dat niet zo! Ik ben gevraagd om langer te blijven en heb besloten tot half juni hier te werken!


Op het eiland voel ik me erg relaxt. Het werken opzich is niet zwaar en niet erg spannend als je je kunt voegen naar de manier van werken hier. 40 uur per week werken met wisseldiensten is soms wel pittig! Vooral omdat het slapen hier niet zo heel goed gaat! Meestal vroeg wakker door de haan of hond en van de week door inbrekers.. (Dat dacht ik dus), ik met mijn zaklamp om 5 uur smorgens door het huis geslopen.. Hoor ik inneens een soort gehinnek alsof er een beest verkracht werd en geritsel.. Ik schrok me wezenloos.. Kijk ik naar buiten zie ik 2 grote oren boven mijn tuinmuur vandaan komen. Betrapt! 3 ezels rondom mijn huis op zoek naar eten! 

Nu zit ik weer in de nachtdienst, ik kom er donderdag uit en heb ik 1 dag vrij en dan het weekend weer vroege diensten. Dus dat ik hier soms moe ben .. vind ik niet zo gek! Het enorme, mega in het kwadraat voordeel is dan ook dat je hier verder niks verplicht bent en lekker kunt chillen na je werk en op je vrije dagen.. En het werken op de afdeling is leuk en ik ben blij dat ik al mijn collega's gewoon ken en weet wat er speelt op de afdeling. Heerlijk overzichtelijk!


Ik deel natuurlijk vooral de leuke dingen met jullie, maar het gaat niet altijd over rozen.. Oke 99% wel, maar dit vond ik wel zo eerlijk om met jullie te delen..

Niet iedereen is even blij dat ik langer blijf, en ik heb wat mensen moeten teleurstellen. Van nature is dat niet wat ik wil, maar ik heb nu even voor mijzelf gekozen! Iets wat ik gaandeweg aan het leren ben..

Ondanks de leuke dingen die ik hier doe heb ik soms ook wel mn eenzame momentjes.. Die zijn dan wel eenzaam maar ook goed om na te denken over het leven!


Zo besef ik me hier wel steeds vaker dat ik in Nederland gewoon soms met mijn rug tegen de muur sta.. Ik moet werken om geld te verdienen en ik moet een huis kunnen betalen.. Oke facts of life dat begrijp ik.. Daarbij krijg ik regelmatig de update van funda: 1 huis gevonden in uw zoekcriteria (lees garagebox te koop) waardoor je nog meer beseft dat in Nederland een toekomst opbouwen al vaker een kansloze missie lijkt! Toch maar hier gaan wonen dan??

De afgelopen twee weken heb ik weer leuke dingen gedaan en nieuwe mensen ontmoet, lekker salsa gedanst, mn 'kater' verzorgd, Sanne Hans (miss montreal) zien optreden in Havanna, stampot gegeten, gewindsurft met Renate (Aalsmeerder), verjaardag van Janine en Femke gevierd op de boot. Dus allemaal leuke dingen!! Die dus de 99% beslaan!

Van de week ging ik met Janine en Femke(vriendin van Janine) lekker op het strand eten, we waren zelf culinair geweest en het diner vond plaats bij zonsondergang. Ik had een lekker flesje bubbels en smoothie mee en de meiden couscous.  Ik bracht 2 amerikanen die ook op het strand waren ook even 2 glaasjes! Nou dat werd me erg in dank afgenomen! Zo overdreven zoals Amerikanen kunnen reageren deden ze ook.. 'OH my god you girls are so cute'. Een paar minuten later zag ik de man weglopen met zijn glaasje bubbles. Ik zei tegen die meiden(lekker vooroordelend zoals de mensheid dus kan zijn): 'Die man vind de bubbles vast niet te zuipen hij zoekt een plekje om het te lozen' al gierend van het lachen en wachtend om het water in te kunnen om te snorkelen en ostracots te spotten komt die man inneens terug met 2 dozen eten! Had hij gehaald bij de foodtruck voor ons.

Dit was wel even een bewust wordt momentje dat niet iedereen slecht is in de wereld😂 ik schaamde me best voor mijn vooroordeel.. Hier is bijna iedereen ook gewoon te lief..veel mensen toeteren en zwaaien.. Dat is hier gewoon aardig bedoelt dus. In Nederland had ik al lang 0900 8844 gebeld.

Oke maar nog even terugkomend op deze ostracots, lichtgevende algen.. De algen geven licht onder water voor maar liefst zo'n 20 minuten na zonsondergang. Vertaling volgens een vriendin zijn het geen algen maar sperma van het koraal! Gelukkig hoorde ik dit pas na dat ik in het water had gelegen! Maar na deze verwarring ben ik toch maar even op internet gaan zoeken. Wat zijn die ostracods nou eigenlijk? Verschillende informatie vind ik.. 

"Ik heb ontdek dat ostracods een enorm grote familie zijn van vele verschillende soorten. Simpel gezegd is het een soort plankton, hele kleine wezentjes. In het Nederlands heten ze ‘mosselkreeftjes’, wat het uiterlijk van het beestje (dat met het blote oog niet waar te nemen is!) goed beschrijft. Je moet het je voorstellen als een klein garnaaltje in een mosselschelp."


"Mannelijke ostracoden hebben twee penissen , die overeenkomen met twee genitale openingen ( gonoporiën ) op het vrouwtje. Het individuele sperma is vaak groot en wordt opgerold in de testis voorafgaand aan het paren.."


Aaight, dus een soort lang sperma uit een mossel met twee penissen .. de wereld moet niet gekker worden. 

Maarja in deze tijd van genderneutraal?


Het was wel echt mooi om gezien te hebben! Alsof de sterrenhemel en kerstverlichting onder water samen kwamen.

Binnenkort komt moeders op bezoek met mijn tante. En begin maart een vriendinnetje! Daar heb ik super veel zin in! Dan krijg ik ook mn nieuwe lens waardoor ik eindelijk wat meer close upp foto's kan maken! Eindelijk vogeltjes spotten😍!

Na de tropiche storm vandaag(nee niet zoals Ciara,Dennis,Ellis of hoe ze ook mogen heten..Heb ik net echt de moooiste zondsondergang tot nu toe gezien onder het genot van een ijsje. Shitt net mn camera en telefoon niet bij me om het vast te leggen!

Nou lieve volgers!


Ik ga me maar eens klaar maken voor de nachtdienst!


Ayo !!!





Reactie schrijven

Commentaren: 8
  • #1

    Karin (woensdag, 19 februari 2020 01:44)

    Fijn te horen dat je het zo naar je zin hebt! En kiezen voor jezelf is altijd goed ��
    Wel blijven schrijven hoor!!

  • #2

    Charlotte (woensdag, 19 februari 2020 07:36)

    Jeeeeej! Het klinkt echt heerlijk wat je allemaal beschrijft! Zo chill en relaxt en alsof je helemaal gelukkig bent. Lekker verder genieten daar, of het nu tot juni, juli, oktober of de rest van je leven is, haha! �

  • #3

    Francis (woensdag, 19 februari 2020 08:01)

    Heerlijk Lieve Lisa. Geniet en leef.

  • #4

    Henriette (woensdag, 19 februari 2020 08:09)

    Hoi Lisa , weer leuk om te lezen , het gaat je goed ��

  • #5

    Miranda (woensdag, 19 februari 2020 08:40)

    Hey lieverd.
    Leuk om te lezen dat je zo geniet!
    En vooral voor jezelf kiezen. Dat is heel belangrijk. Nu kan dit alles nog.
    Dikke knuffel van ons �

  • #6

    Esther (woensdag, 19 februari 2020 08:44)

    Hi,

    Wat een heerlijk verhaal zeg. En gewoon blijven tot half juni. Super leuk hoor. Hier vinden ze dat ook zo maar goed, top.
    Je mist hier niks hoor, zeker qua weer. Hier wordt erg verlangd naar een beetje zon.
    Snap dat idd 1 dag vrij na je nachten geen vetpot is�
    Geniet nog lekker van je 99% lekkere leventje daar.

    X

  • #7

    Agnes (woensdag, 19 februari 2020 13:08)

    Wat een stoer besluit Lisa! Hartstikke goed van je! Geniet en blijf bij jezelf! daar word je een nog mooier mens van! En je bent al zo een mooi mens! Dikke kus, Agnes

  • #8

    Ankie Franssen (dinsdag, 25 februari 2020 22:58)

    Mooi verhaal Lisa!
    Hoop dat je gaat genieten met de gitaar�
    Lieve groet Ankie