Starry starry night

De avond valt. Het is tegen zonsondergang.. De honden beginnen met blaffen.. Altijd tegen zonsondergang, alsof ze voelen dat de duisternis komt waar ze tegenop zien.. Ik zie er altijd een klein beetje tegenop.. Omdat het hele leger muscito's ook ontwaakt! Er zijn hier veel honden, en worden wel als huisdieren gehouden maar slapen bijna allemaal buiten.. Wat ook wel kan met deze temperaturen. Ook geen haren binnen.. Ideaal!


Aan de andere kant is het hier ook zo mooi als het donker is en de sterrenhemel zichtbaar wordt. De heldere sterrenhemel en de donkere lucht geven me altijd een geluksgevoel van binnen! Weer een mooie dag voorbij..

Maandag heb ik lekker een pan nasi gemaakt en ingevroren. Daar pluk ik nu de vruchten van. Na een dag dienst werken vandaag heb ik een lekker dutje gedaan.. Best pittig dinsdag de nacht uit komen en dan vandaag weer dagdienst. Aan de andere kant is het in mijn vrije tijd chillen tot de max!

Zoals de foto's op facebook lieten zien, heb ik gister spontaan van een jongen, Wouter Thomas, die op vakantie was met zijn moeder even een prive lesje gekregen. We raakte aan de praat en hij geeft in Nederland ook windsurf les! Dus hartstikke leuk was dat! Ik was wel blij want in tegenstelling tot collega Claudia waar ik samen mee was, kan ik niet zo lang stil liggen/zitten.. Het ging al beter dan mijn eerste windsurf les en onddanks dat ik bont en blauw zie heb ik er erg van genoten! Claudia heeft ook nog eens super leuke fotos gemaakt! Erg blij mee!


Nu onder het genot van mijn bord nasi en piano muziek van Iris Hond heb ik de inspiratie om te schrijven. Vanavond ga ik met een aantal collega's naar Cuba. Een salsa/eet/feest/dans café met zoals beloofd chille vibes.. Ik ben benieuwd!

Overigens heb ik vandaag een super leuke dag gehad. Ik ben mee geweest met 2 collega's met de huisbezoeken bij patienten. Vanmorgen eerst even geholpen bij de buren met patiënten wassen.. Een Man wassen!! Whaaaaa dat was een tijd geleden! En ja ik wist het nog wel van die voorhuid dus het is helemaal goed gekomen! De lieve man had 2 geamputeerde benen dus... Oke deze grap kan ik niet maken... Ahfijn mijn collega heeft hem ook nog even lekker geschoren en daar knapte hij behoorlijk van op..

De huisbezoeken is een soort kraamzorg. We doen controles bij moeder en kind en praten wat over hoe het gaat, helpen met de borstvoeding... De huisbezoeken worden overigens alleen gedaan door de algemeen verpleegkundige. Ik wilde het graag een keer meemaken en ben super blij dat ik dit heb mogen zien. Ook zijn we nog even bij het consultatie bureau langs geweest om een ontslag van ons naar het consultatie bureau mondeling te doen.


Het gebouw en de inrichting van het bureau zagen er echt heel netjes uit !! Anders dan bij het 'concentratie bureau' in Nederland straalde de mensen hier rust en reinheid uit... Ik vroeg de meiden hoe zij het ervaren. En een meid zei: het is onze belangrijkste taak om de mensen veilig te laten voelen en we zijn heel leuk met de kinderen. De Nederlanders die hier met kinderen wonen geven ook aan dat ze hier veel liever zijn dan in Nederland! Kijk dus er valt iets van elkaar te leren.


Bij patient 1 kregen we een lekker stuk gebak! En bij gebak hoort....................? Nee geen slagroom! Koffie bedoel ik!😀

Dus onderweg even koffie gehaald bij GEO's...

Misschien worden jullie al conjo van mijn posts met foto's en verhalen. Maar ik vind het heel leuk om jullie mee te nemen in mijn avontuur!

Nou mn nasi is koud en ik moet nu haasten!


Ayo drumi dushi iedereen!!

Reactie schrijven

Commentaren: 8
  • #1

    Yessica (vrijdag, 07 februari 2020 00:06)

    Heel erg leuk om te lezen!
    Ga door!
    X

  • #2

    Els mizeee (vrijdag, 07 februari 2020 09:35)

    Hoi Lisa
    Het verveelt nooit hoor , je beschrijft het geweldig .
    Is erg leuk om te lezen . Veel plezier nog. ��

  • #3

    Esther (vrijdag, 07 februari 2020 10:04)

    Super leuk�

  • #4

    Anita (vrijdag, 07 februari 2020 11:48)

    Super leuk om te lezen �

  • #5

    Petra (vrijdag, 07 februari 2020 14:50)

    Je hebt al veel gezien en meegemaakt, echt leuk om te lezen. Mooie foto’s hoor. Lekker genieten nog daar

  • #6

    Suzanne (vrijdag, 07 februari 2020 14:56)

    Erg leuk al die belevenissen allemaal!

  • #7

    Agnes (vrijdag, 07 februari 2020 16:53)

    Ga zo door met schrijven! Superleuk om te lezen!

  • #8

    Claudia (zondag, 09 februari 2020 22:17)

    Wat een belevenis! Leuke naam ook, Claudia�