Bon Tardi , bon weekend!

Bon tardi!


Jaja alweer bijna 3 weken hier op het eiland! Ik voel mij hier echt helemaal ontspannen en thuis en heb het gevoel dat ik hier al veel langer ben!Zo ook mijn eerste nachtdiensten overleefd en ik ben nu compleet ingewerkt.. Dit weekend ga ik alweer de nacht in maar nu in mn uppie! Wel spannend maar komt goed!

Verschrikkelijk zielig vond ik het dat er in de nacht een delirante meneer hier op de gang in een stoel werd gezet. Voor de deur van ons kantoor stond hij en hij maakte af en toe zulke zielige geluiden alsof hij pijn had. Ik ben nog even naast hem gaan zitten en probeerde te vragen wat hij had.. Hij kon zichzelf niet verstaanbaar maken.. en ik werd er wel verdrietig van. De eerste nacht hadden we het vrij druk en de tweede en derde nacht was het rustig.

Vrijdag bij het chillen op Jibe kwam ik 2 mannen tegen die ik eerder ook al had gezien toen ik de zee niet in durfde bij de salt pier.. 1 van die mannen heb ik met gierende banden naar de huisarts gestuurd.. Hij had een gele wond aan zijn teen en zijn voet en onderbeen begon al roodheid warmte en pijnlijkheid te vertonen.. Hij had het zelf al afgetekend en na de ochtend was het nog meer om hoog gekropen.. Dat aftekenen heeft natuurlijk alleen zin als je ook luistert naar je lichaam🙈 Hij wilde me eerst niet geloven maar na mijn verhaal van geamputeerde voeten en benen(die je veel in ons ziekenhuis ziet) en bloedvergiftiging werd het hem toch 'nog heter onder zijn voeten'.. Dus ja uiteindelijk is hij gegaan en heeft hij antibioticia gekregen! Sta ik toch quite vorige week is mijn leven gered en nu heb ik een leven gered! Hahah nee grapje natuurlijk.

Dinsdag heb ik gesnorkeld en gezwommen met Lizan en Janine! En wat troffen we het! Hopi dushi! Schildpadden leuke visjes en een bait ball gezien! Een bait ball is een vrij bijzonder fenomeen en wordt niet al te vaak waargenomen! Duizenden vissen zwemmen om een geemenschappelijk centrum! Ze doen dit als laatste verdedegingsmechanisme als ze worden bedreigd door een roofdier. Echt super gaaf om te zien! Tenslotte op een schitterend plekje genaamd : bachelors beach, heerlijk gezwommen!

Op mijn Facebook staat het filmpje van deze dag!


Veel zon gezien en een beetje verbrand wel! Maar zoals Lizan altijd zegt: "savonds een tomaatje, smorgens een choclaatje".


Heel chill kom je dus uit je nachtdienst maar je vergeet ook gewoon weer dat je net veel gewerkt hebt door de prachtige dingen die je ziet en meemaakt! Savonds lekker de grootste pizza ffer gegeten😍 en nog even de prachtige zonsondergang bekeken..

Woensdag hebben we nog met 5 collega's heeeerlijk gechild bij Jibe! Savonds hebben Lizan en Anita uitgezwaaid met een groepje collega's.

Na mijn eerste nachtdienst kreeg ik een berichtje van mijn moeder: nog 30 dagen.. Nog slaapdronken en een beetje overdonderd zei ik EN WAT DAN? Nou ze komt dus met mijn tante hier heen! Na het even te hebben laten bezinken vind ik het super stoer dat ze me op komt zoeken! Nog nooit zo ver gevlogen en dus best een uitdaging! 

Nou ik ga afronden want de klusjes man staat zo op de stoep😁.. Ik heb dagelijks alle deurklinken in mijn hand.. En aangezien ik niet opgesloten wil zitten toch maar even gebeld met facilitair!

Lieve mensen, bon weekend alvast!


Reactie schrijven

Commentaren: 3
  • #1

    Madeleine (donderdag, 30 januari 2020 18:03)

    Lieve Lies,
    Wat heerlijk te lezen over je leven daar, zover van hier!
    Je straalt, je mooie lach is zichtbaar en voelbaar in je woorden en op je foto’s natuurlijk �.
    Geniet lief stoer vriendinnetje�.
    Dikke kus voor jou��

  • #2

    Anita (donderdag, 30 januari 2020 22:36)

    Wat een heerlijk verhaal weer Lisa, echt top dat je zo geniet van het werk daar en van alle mooie en leuke dingen die je daar mee maakt.
    En wat geweldig dat je moeder en Els naar je toekomen.
    Geniet van alles, dikke kus Anita �

  • #3

    Monique (vrijdag, 31 januari 2020 04:34)

    Wat heerlijk om te lezen Lisa! Je neemt me weer mee terug naar het heerlijke eiland.. ik kan het voelen.. Dank je wel voor het delen..
    Ik wens je nog een fantastische tijd.
    Liefs, Monique