Woordenlijst

Kleur in mi Kas
Kleur in mi Kas

Bon dia,


Bijna 2 weken on the island.. Inmiddels heb ik al een aantal woorden bijgeleerd.. Één collega die wil alleen nog maar papiamentu met mij praten... Nou dat gaat dus van een leien dakje! 👀


Woordenlijst

Awa di yu = vruchtwater


Piscine= zwembad


Kabes= hoofd/caput


Dolor= pijn


Sanquer= bloed


Pabien= gefeliciteeerd


(Meer heb je dus niet nodig.. Deze 6 woorden omschrijven de hele baring)


Poura poura= snel snel (alleen kan ik het niet terug vinden dus misschien betekend het stiekem wel heel wat anders? En heeft ze me nu eigenlijk de naam van een standje of voorgerecht aangeleerd..


Blanco Biña = witte wijn, niet geheel onbelangrijk lees: misschien wel het

belangrijkst om te onthouden.


Even verder over werk.. Best grappig om te ervaren dat er collegas zijn die het Nederlandse ziekenhuis erg missen en collegas die het wel prima vinden zo. Ik moet zeggen dat ik nu nog onder de laatste catagorie val. Ik hou ook wel van de spanning/ actie in mijn werk. Alleen hoe het er de laatste tijd op het werk aan toe ging. Dat heeft me zo veel stress gekost.. Dat heb ik nu al doen inzien... Misschien denk ik er over een maand anders over, maar dat ik nu tijd heb voor mijn patient vind ik fijn en relaxt. Voor hier is het nu een drukke tijd en ik heb me nog niet enorm verveeld.. Maar volgens collegas kan het zo zijn dat je 8 uur lang op je bureaustoel zit.. Ja hoe ik dat dan ga ervaren weet ik niet ik ben immers ook geen stilzitter.. Er is hier maximaal 1 inleiding per dag. En alles wat spontaan binnen komt. Wel grappig want regelmatig komen mensen binnenwandelen zonder afspraak! Gister nog 1 vrouw van 4 maanden zwanger. Die kwam met buikpijn. En ook een vrouw met gebroken vliezen. En een met hoofdpijnklachten... Zo komt er van alles dus soms weet je niet wat er komt, maar staan er inneens consulten op de afdeling.

Ook worden in de avond en nacht CTG's soms beoordeeld dmv een foto van het CTG sturen naar de dienstdoende verloskundige! (Voor de niet kenners CTG is hartfilmpje van de baby). Is toch hilarisch!


2 collega's gaan woensdag al weer terug naar huis. Een collega is 4 maanden geweest en de ander 5.5 maand. Lizan tevens mijn buurvrouw op de Kaya India is ook nog jarig zaterdag. Vrijdag avond gaan we lekker uit & zaterdag gaan we een dag varen op de boot! Van 13-17 uur. Super gezellig! Daarna dan wel de nachtdienst in dus mee uit eten laat ik denk maar even zitten. Nouja ik leef ook maar 1 keer... We zien het wel.. Zondag middag beach tennissen.. Moet mn tennis skills ook op pijl houden!


De buurvrouw laat n aantal spulletjes achter waaronder een bordje met: Het weer van vanavond, 99% kans op wijn! Fantastisch, Past helemaal in mn huis alsof het voor mij gemaakt is👌 beetje mn huisie opfleuren! Heb zelf wat leuke kaarten en een maagneet gekocht ! Beetje kleuren in mi Kas gebracht!

Slapen gaat nog steeds een beetje gekkig.. Savonds ben ik vroeg moe en smorgens vroeg op!


Woensdag maar even een rondje hard gelopen, na 5 minuten was ik doorweekt van het zweet, maar goed beetje blijven bewegen anders groei ik dicht.


Dinsdag wilde ik snorkelen voor mn avonddienst.. Maar de zee was zo ruig en daar stond ik dan alleen... in m'n bikini.. te piekeren of ik wel of niet de zee in zou gaan.. Een meneer die ging duiken maakte me nog banger.. (Of hij heeft mn leven gered) "Heb je geen flippers aan? Dan kom je nooit meer terug.." Toen heb ik maar besloten om het niet te doen.  Ik vind het denk ik toch fijner als de zee zo ruig is om met iemand te gaan die me in de gaten kan houden en op mn spullen kan letten.


Gelukkig heb ik nog 3 maanden dus krijg ik vast een keer de schildpadjes te zien!

Vrijdag heb ik lekker daggie vrij en ga ik denk chillen bij Jibe.. en dan zaterdag de nachtdienst in!

Zaterdag neem ik mijn camera mee voor mooie fotos voor Lizan haar afscheid.. We gaan naar klein Bonaire varen dus ben hopi nieuwschierig hoe het daar is! Lekker snorkelen, chillen, gezelligheid! Heb dr zin an!!

Fotos volgen later..

Oja mijn andere collega vertelde dat het purà purà is😂 dus mag haar serieus nemen!


In Nederland is inmiddels Glen geboren, een zoontje van een vriendin.. At this moment is het wel jammer dat ik hem nog niet kan zien! Maar ben super trots op haar en denk veel aan ze!


Ayo!

Reactie schrijven

Commentaren: 0