Mi Kas

Mi Kas
Mi Kas

Bon tardi,


Zo! Gisteravond geland op het vliegveld van Bonaire! Nog nooit meegemaakt maar we mochten lopen van het vliegtuig naar het vliegveld! Prima vlucht gehad.. Ik zat naast een meid van 20 die drie maanden gaat stage lopen! Erg gelachen want het was voor haar de eerste keer in haar leven dat ze in een KLM vliegtuig zat en zon lange vlucht! Ze was euforisch over de service, het eten, het schermpje met video muziek en vlucht informatie. Ze heeft de hele vlucht gelachen gegiecheld en gezegd dit is toch geweldig!! Ik vond het echt te schattig. Door haar dacht ik terug aan mijn eerste keer vliegen met KLM naar Ghana ik was toen 18 jaar. Ja je gelooft het niet maar ik voelde me inneens oud! Al weer 8 jaar geleden! We hadden wel wat turbulentie tijdens de vlucht, maar gelukkig waren er enorm knappe hosts aan board erg gastvrij en behulpzaam toen ik groen begon te zien! Na de vlucht afscheid genomen van Renske en haar mn nummer gegeven voor in case of emergency of als ze zich eenzaam voelt! Voelde een beetje moeder gevoelens naar haar toe. Ik werd opgepikt door collega Cindy die ik al ken uit Nederland en iemand van de fundashion! Super fijn! We zouden naar mn huis rijden maar kreeg eerst een rondleiding in het donker over het eiland! Goed bedoeld maar na zon vlucht niet heel veel van onthouden! Al meteen ervaren hoe relaxt ze rijden en mensen makkelijk voorlaten en gewoon geen haast hebben met rijden! Grappig om te ervaren wat er in mn lichaam gebeurde.. Gejaagdheid ik dacht 'nou gas op die lolly' want Cindy was al naar mijn huis gereden.. En ja ik zag in mijn hoofd mn zwembadje me al tegemoet komen.. 

Helaas werd ik niet op het verwachtte appartement afgezet! Van Italia naar India, wereldreis. Cindy stond daar wel maar ik niet! Blijkbaar een bonairiaanse miscommunicatie. Voor nu zit ik dus in een appartement zonder zwembad en iets verder bij alles vandaan.. Wel een groot en luxe appartement met koffiezetapparaat! #zonderkoffiegeenleven! En wasmachine! Dus maar even nadenken wat ik wil.. Aangezien die ander wel vrij is nog.

Het is nu 06.30 dat ik dit schrijf maarja door de jetlag en een krakend onderdeel in het huis al niet meer geslapen vanaf 5 uur!

De zon komt nu op en het is bewolkt en winderig met een temperatuur van 27 graden!

Aanvullend nieuws om 14.00 uur... Om 11 uur kwam Cindy me halen voor een korte rondleiding over t eiland! We hebben meteen een scooter geregeld voor de eerste 3 weken. 1 februari krijg ik mn huurauto dus nu nog lekker met de scooter touren!

Het is echt acclimatiseren hier, warme druk! Ik ben erachter dat dit appartement echt wel luxe is dus ik blijf hier lekker zitten! Hij is overigens 2 x zo groot als mn huisje in NL.

Ook hebben Cindy en ik lekker boodschappen gedaan. Je hebt hier een bondigro een soort Aldi en een supermarkt Warehous die lijkt op een soort jumbo en ook nog een van den Tweel vergelijkend met AH.

Ik vroeg me af of ik gewoon in Amsterdam in de jumbo liep want er zijn gewoon een hoop Nederlandse producten! Alleen het personeel is goed gebruind! En wat een vriendelijkheid! Daar kan NL nog wat van leren! Hoppi Bon!

Nu ga ik lekker alles uitpakken en even rustig aan doen vandaag! Misschien straks nog even naar de zee! Maar alle tijd (lees 3 maanden de tijd!.) Wat wel een gek idee is!


Eerste update om jullie te laten weten waar ik de komende tijd huis!


Bon weekend!


Liefs Lisa